Geschiedenis

Al sinds 1965 spelen jongens en meisjes het spel van Scouting in Papendrecht. In Nederland
bestaat Scouting inmiddels al meer dan 110 jaar!

Scouting van Brederode

Scouting van Brederode bestaat uit meer dan 100 leden en wordt mogelijk gemaakt door zo’n 25 – 30 vrijwilligers en valt binnen Regio Rond de Biesbosch. De regio ondersteunt de groepen met speladviezen, trainingen voor leidinggevenden en de uitleen van materialen. Alle regio’s vormen samen Scouting Nederland. In totaal bevat Scouting Nederland 1.100 Scoutinggroepen met gezamenlijk maar liefst 85.000 jeugdleden en 25.000 vrijwilligers. Scouting maakt onderscheid tussen land-, water- en luchtscouts. Scouting van Brederode behoort tot de landscouts van Scouting Nederland. Om het 55-jarig bestaan van Scouting van Brederode te vieren, gaan alle speltakken, het bestuur en vrijwillgers in de zomer van 2021 samen op een week op kamp naar een locatie in het buitenland.