Organisatie

Scouting van Brederode biedt jongens en meisjes een toffe vrijetijdsbesteding die helpt bij het ontwikkelen ieder jeugdlid persoonlijk. Dat doen we op een plezierige en uitdagende manier met een duidelijke strutuur. Scouting van Brederode leert kinderen respect, zelfstandigheid en samenwerken en draagt samen met de jongeren een steentje bij aan onze maatschappij.

Organisatie Scouting van Brederode

De Scoutinggroep is opgebouwd uit verschillende leeftijdsgroepen, ook wel speltakken genoemd. Zo kent de groep: welpen, scouts, explorers, roverscouts en plusscouts. Iedere speltak met jeugd onder de 18 jaar kent een leidingteam waarvan één persoon teamleider en aanspreekpunt is.

Speltakken

Elke speltak organiseert zijn eigen activiteiten dankzij de inzet van de vrijwillige leiding. Vanuit Scouting Nederland wordt de leiding aangemoedigd zich te ontwikkelen door middel van trainingen en cursussen. Door de inzet van een praktijkbegeleider wordt elke vrijwilliger gecoacht in zijn of haar ontwikkeling.

Verenigingsbestuur

De leiding van iedere speltak is zelf verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken en de organisatie van activiteiten. Alle leiding vormt samen met enkele ouders de groepsraad die wordt geleid door het verenigingsbestuur. Het verenigingsbestuur bestaat uit verschillende vrijwilligers en draagt (samen met de groepsraad) zorg voor de zaken die specifiek betrekking hebben op het draaien van de speltakken en de organisatie van de grotere (gezamenlijke) activiteiten.

Stichtingsbestuur

Daarnaast heeft de groep een stichtingsbestuur. Het bestuur van deze stichting draagt zorg voor het financiële beleid binnen de vereniging. Naast de financiële kant houdt het stichtingsbestuur zich bezig met het beheer van de accommodatie en de materialen.